Shanghai 2010- „Ridică Tanţo picioru’, ca să-ţi văd televizoru’ "

Nu trebuie să considerăm ANORMALUL drept NORMAL, nici să ne mire că un om întreg şi sănătos este considerat anormal, privit cu invidie şi suspiciune, dacă nu cu agresivitate, într-o comunitate de infirmi. Întreb: mai există oare STARE DE NORMALITATE în România mileniului trei? Categoric NU!... Contrar aparenţelor, acest text nu se doreşte a fi un atac la persoană. Este un protest împotriva sfidării legilor şi a Constituţiei de către instituţii ale statului, obligate să promoveze valorile spirituale şi culturale ale românilor în lume.

I.C.R. are datoria să prezinte şi să susţină valorile culturale naţionale, fiind în fapt un al doilea Minister de Externe al României. Reprezentanţii săi în străinătate sunt asimilaţi Corpului Diplomatic şi se supun statutului acestuia, fiind obligaţi să facă dovada ireproşabilităţii morale. Acelaşi institut, împreună cu Ministerul de Externe al României a decis să reprezinte România, în China, prin „artă” la Pavilionul Românesc din cadrul Expoziţiei Mondiale de la Shanghai. Alături de alte aproape două sute de state şi organizaţii internaţionale, România a fost invitată să participe în perioada 1 mai - 31 octombrie, la Expoziţia Mondială de la Shanghai, organizată sub genericul „Un oraş mai bun, o viaţă mai bună” şi se estimează că va fi vizitată de şapte milioane de oameni din întreaga lume. Este a patruzeci şi una expoziţie mondială. Prima a avut loc în anul 1851, la Londra. Pavilionul României, Greenopolis, realizat în şase luni de o companie chineză (Shanghai Zhongyuan Construction Group), după conceptul românesc al firmei M&C Strategy Development SRL, sugerează un măr verde din care a fost secţionat un segment. Construirea pavilionului a costat aproximativ 2,5 milioane de euro şi are cinci niveluri interioare, cu o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi. Prin participarea la Expo 2010, România intenţiona să se facă remarcată în spaţiul chinezesc, în scopul creşterii exporturilor (utilaje, vin etc.), pentru promovarea turismului şi a investiţiilor, în energie, IT şi în infrastructură. Până aici toate bune şi frumoase.Aspectul negativ abia urmează. Scandalurile de la reprezentanţele Institutului Cultural Român de la New York şi de la Berlin, din anii trecuţi, au fost mult mai răsunătoare decât a dat să se înţeleagă mass-media românească. „Expresii artistice vulgare”, kitschuri, falusuri, oameni pe W.C., sex şi propagandă anticreştină, ritual satanic şi o bogată gamă de obscenităţi macabre au fost expuse de I.C.R. şi finanţate cu sume uriaşe de către statul român. Când s-au mai liniştit apele, depăşind orice limite ale sfidării şi ale impertinenţei, directorul I.C.R. declara cu chip senin, „nevinovat”: „De fapt, expoziţia de la New York a fost un remarcabil succes”...

Porno-manele pe banii publici

Repetând catastrofalele „performanţe” ale scandalurilor provocate de expoziţiile pornografice, organizate de Institutul Cultural Român la New York şi la Berlin, cei care au vizitat standul României de la această importantă expoziţie planetară, au avut surpriza neplăcută să fie întâmpinaţi cu sunetele emise de formaţia cu nume predestinat, „10 prăjini” . Versuri pe note, de genul „Ridică Tanţo picioru’ ca să-ţi văd televizoru’ ”, au poluat auzul vizitatorilor creându-le o stare de disconfort, de jenă justificată pentru compromiterea valorilor culturale româneşti. Dezonoranta „reprezentaţie” a culminat cu momentul când unul din interpreţi s-a angajat în faţa vizitatorilor într-o dezgustătoare ţopăială, „cu pantalonii în vine”. Şocaţi de atitudinea de mahala a „artiştilor”, publicul a părăsit în grabă standul ROMÂNIEI, hotărât să nu se mai întoarcă. Organizatorii 10 prajinilamentabilului spectacol de la Pavilionul Românesc al Expoziţiei Mondiale de la Shanghai au fost Institutul Cultural Român şi Ministerul de Externe al României. Iată cum protestează PC remis NewsIn, împotriva prezentării porno-maneliste a ţării noastre, la o manifestare internaţională: „Cerem demisia ministrului de Externe şi a directorului I.C.R. pentru modul în care aceşti doi oficiali ne-au făcut de râs la Expoziţia Mondială de la Shanghai, unde România a fost reprezentată de manele pornografice. Este încă o dovadă a dispreţului pe care puterea o are faţă de valorile şi tradiţiile româneşti, pe care le scuipă în faţă lumii întregi. Horia-Roman Patapievici nu este la prima abatere de acest fel, expoziţiile pornografice patronate de el la New York şi la Berlin, având o celebritate tristă. Şi mai gravă este atitudinea ministrului de Externe care a permis ca România să fie asociată la Shanghai cu manelele, o muzică fără nicio legătură cu valorile tradiţionale româneşti". În continuare, Bogdan Diaconu conchide: „Manelistul Baconschi şi pornograful Patapievici nu numai că nu respectă valorile acestui neam şi imaginea României în lume, dar fac tot posibilul să arunce cu noroi în această ţară pe care o dispreţuiesc pe faţă". Contactat de mass-media, Directorul Direcţiei Monitorizarea Programelor I.C.R. din Străinătate, Ovidiu Miron, a explicat că nu I.C.R. a avut putere de decizie în ceea ce priveşte formaţiile muzicale alese să reprezinte ţara la Expoziţie, precizând că cei de la Ministerul Afacerilor Externe au ales formaţia... şi uite-aşa mingea este aruncată de colo-colo, până i se va pierde urma.

Grafica - Ion Măldărescu