General Br. (r) Airel I. Rogojan, art-emisÎntre 60.000 și 80.000 se estimează a fi numărul semenilor noștri morți cu zile, a vieților curmate mai devreme, în fiecare an, pentru că oamenii care s-au internat în spitale pentru a se trata de o boală au fost contaminați mortal de viruşii politici ai sănătății publice. Cifrele au fost avansate de analiști care lucrează cu datele statistice privind rata și cauzele mortalității în spitale sau intervenite postspitalizare. Concluziile aparțin, deopotrivă, experților autohtoni și străini. Este vorba, din nou, despre aceeași amețitoare cifră de 60.000, ba chiar mai mult, indusă de media în opinia publică internațională și preluată în rechizitoriul de condamnare la moarte pentru genocid, în 25 decembrie 1985, a președintelui Republicii Socialiste România. Cine, cum și de ce a instrumentat genocidul imputat lui Nicolae Ceaușescu și a decis execuția acestuia, inaintea simulacrului de proces, se știe, chiar dacă oficial adevărul mai este în stare de arest preventiv. Oricum, este evident, cu vârf și îndesat, cine au fost și sunt, dar mai cu seamă ce fac profitorii de pe urma loviturii de stat. Trag tunuri după tunuri patrimoniului și bugetului public, într-o nesfârșită sarabandă a celor mai scandaloase crime, pe care frăția mafiei cu politica, spionajul și putreziciunea din justiție le acoperă pe bandă rulantă.

Dispariția lui Dan Condrea are precendente în cazurile Codruț Marta, Mihai Erbașu, Florin Anghelescu, Dumitru Tinu, Mihai Ionescu și probabil și în altele necunoscute. Deși mult diferite între ele, toate cazurile menționate au ca numitor comun informațiile liant între politică și bani, ponturile marilor afaceri criminale, corupția la vârful clasei politice și jocul de-a hoții și vardiștii, interpretat de toți cei chemați să impună legea. Dacă au ce ! Scandalul monopolului deținut de „Hexi Pharma" în industria devalizării bugetului sănătății publice este, de departe, cel mai grav prin consecințele estimate în vieți omenești. Un adevărat genocid împotriva unui segment de populație, probabil inutil în economia guvernărilor dezumanizate, care au transformat reformarea domeniului sănătății în hoție și demagogie politică. Dar nimic nu este întâmplător! Trăian Băsescu, Miron Mitrea și alții care au mai pus umărul la subminarea infrastructurii feroviare a României au ierbicidat căile ferate cu cantități industriale de apă, un ministru de la agricultură, Gherghe Flutur, a patentat combaterea gripei aviare cu apă chioară, piața produselor deratizante și insecticidelor achiziționate de municipalități este monoplizată politic de falsificatori. Dar Sănătatea, putea să scape cel mai important buget al asigurărilor sociale, după pensii, de jumuleala politică ?!

Secretele din spatele scandalului „Hexi Pharma" sunt secrete lui Polichinelle. O vastă conspirație a tăcerii complice și criminale a acoperit doar ochii, și așa legați, ai Justiției. În rest, totul se vedea, totul se știa. Mâna politică a spălat mâna afaceriștilor voraci, scoși în față ca manechine cu înaltă protecție, pentru a gestiona devalizările patrimoniului și bugetului Sănătății, un minister la conducerea căruia s-au perindat, fără să conducă efectiv, 25 de miniștri în 26 ani. Această dinamică nu este un joc al întâmplării, ci o consecință netă a jocurilor de interese, multe și mai puternice din zonele externe, pentru care în politica mondială a sănătății România este doar o nișă, iar populația și bolnavii o statistică pentru evalurea profitului. Nu-i nici-o taină ! Tehnocrația din cancelariile de la Bruxelles semnează state de plată multiple. Unul oficial și altele la monopolurile mondiale ale câtorva industrii, între care și cea a medicamentelor și serviciilor medicale. Acolo afacerile se fac la scară europeană. La „Hexi Pharma", cu 40 de plicuri/lunar, că atât valorează probitatea politrucilor din administratia sănătății publice și nu se știe, dar se poate intui valoarea conturilor secrete ale protectorilor politici. Într-un an, 60.000-80.000 de vieți oferite morții în schimbul a 480 de plicuri. Ucigași involuntari?! Respectând proporțiile, acest experiment genocidar al boicidului contrafăcut, cu ce diferă de crimele împotriva umanității săvârșite de odioasele dictaturi ?

Foștii sefi ai Casei Nationale a Asigurărilor pentru Sănătate (C.N.A.S.) sunt implicați în cauze penale grele. Foști șefuleți din umbra lor și de pe la casele de sănătate sectoriale rezidețiază în mici cvartale private, unde să nu ne mirăm dacă şi străzile vor primi chiar numele unora dintre ei. Nu întâmplător, „D.N.A. Codruța" se face iar că lucrează și a început săptămâna cu dosarele foștilor preșeședinti ai C.N.A.S. Vasile Ciurtea și Irinel Popescu, plus alți șapte suspecți. Numai șapte?! Cum vor gestiona autoritățile criza dispariției interfeței Dan Condrea? Anticipez: execrabil! Tonul l-a dat, înainte de dispariție, chiar Președintele României prin poziționările sale, clar partizane, din cadrul Declarației de Presă de săptămâna trecută. Apoi ar fi cazul ca Onor Consiliul Superior Magistraturii și Inspecția Judiciară să evalueze ieșirea publică a Procurorului General al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casație și Justiție în chesiunea filajului care nu ar fi fost motivat de speța „Hexi Pharma"? Chiar cu atâta ușurință jigneşte inteligența unui întreg popor, domnul procuror general?

Pentru desvăluirile ce le avea de făcut, Dan Condrea trebuia protejat cel puțin cât traseul presedintelui țării, a cărei populație scade anual cu cel puțin 60.000 de locuitori din cauza biocidului genocid. Când lipsesc informațiile necesare descifrării necunoscutelor bine ascunse ale unor astfel de evenimente, calea spre adevăr este cea inversă. Răspunsul la intrebarea cui folosește, pe cine apără dispariția lui Condrea ar trebui să fie punctul de plecare al investigațiilor de fond. Altmineri, abordarea simplist- tehnicistă a cazului, și aceasta compromisă parțial prin maniera de acțiune în câmpul de identificare și prelevare a urmelor materiale, va soluționa , mai prost sau mai puțin bine un dosar al unei morți suspecte, dar nu va elucida niciodată fondul. Cine a dat pe mâna, inițial a unei afaceri de familie, un monopol? Cine sunt protectorii și profitorii? Tatăl dispărutului are o istorie. Nici el nu mai este. Va fi solicitat Sorin Oprescu să-și ușureze propria condiționare penală, cooperând la refacerea istoricului „Hexi Pharma"? In șirul de afirmații prost venite din partea președintelui K. W. Iohannis, când a fost, însă, întrebat despre opinia președintelui Senatului privind o conexiune a „Hexi Pharma" cu un serviciu secret, inteligența i-a redevenit sclipitoare, învederându-i lui C.P. Tăriceanu, deloc voalat, că tocmai s-a autodenunțat de săvârșirea infracțiunilor de omisiune de sesizare, tăinuire, complicitate, favorizare etc. etc. Bun penalist, președintele nostru!

Nu negăm jocul întâmplării, dar circumstanțele evenimentului, estompează și trece în plan secund rata probabilității acesteia. Monica Macovei are dubii foarte serioase. Aceleași pe care le-am avut și noi. S-au înlocuit probe și falsificat rezultate de A.D.N. și în banalele cauze de stabilire a paternității. Dar, când miza în această speță este a mafiei internaționale a pieței farmaceutice, pentru care, repet, România este o nișă, iar locuitorii ei o statistică în estimarea profitului, să nu sperăm că vom avea satifacția relevării adevărului în intreaga sa hidoșenie criminală. Corul cântăreților din Comisia comună a Camerei Deputaților și a Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activității Servicului Român de Informații nu se putea să nu iasă în față, chiar din prima. Solo trompeta de serviciu Sebastian Ghiţă („Sebi" pentru intimii din instituţie), cu isonul ţinut de alt membru alt membru al Comisiei, nu întâmplâtor tot parlamentar de Prahova, pe deasupra şi colonel în rezerva de aur a S.R.I. Cine oare nu observă și poate lăsa nesanctionată maniera pompieristică în care intervine de fiecare dată această Comisie? In loc să se asigure, preventiv, că Serviciul își exercită corect, complet și competent atribuțiile conferite prin lege, numita Comisie intervine la stingerea unora dintre efectele cazurilor scandaloase în care structura controlată este sau se lasă prinsă și ca urmare a condiționărilor și incompetenței politico-administrative cu care este exercitată supravegherea parlamentară. Vicepreședintele Comisiei, domnul deputat (P.N.L.) Octavian Marius Popa ne-a anticipat, deja, rezultatul: „Eu cred că trebuie să primim nişte răspunsuri, că altfel fiecare dintre noi ne putem gândi la orice - că s-a sinucis sau că a fost o crimă, un asasinat, cine ar fi putut să organizeze aşa ceva, o întrebare de ce nu a fost arestat sau dacă nu a fost arestat, de ce nu era supravegheat atent. Nu ştiu dacă vom putea primi noi informaţia [...]. E foarte posibil ca datorită modificărilor şi schimbărilor apărute, S.R.I. să nu mai fie parte a acestei acţiuni şi să ne răspundă scurt şi sec: nu am fost noi vizaţi, întrucât C.C.R. a luat anumite decizii şi întrucât Guvernul a dat anumite ordonanţe, nu am mai avut nicio implicare, ci erau alte servicii care făceau supravegherea la această anchetă. Eu cred că ar trebui să se sesizeze şi celelalte comisii". Ce mai cale uşoară a deschis domnul deputat fostului coleg de partid actualmente director al S.R.I.!

In timp ce vizionam relatările despre eveniment și apreciind câteva intervenții de reală onestitate profesională, nu puteam să nu descifrez că autorii lor lor sugereau și demisia imediată a cel puțin trei înalți responsabili de afacerile comunității naționale de informații. Dar, totul până aici. Mai departe... Cerc închis, cerc vicios. Un caz dramatic din România înscrie în analele crimelor împotriva umanității o nou armă, licențiată cu peste 500 de brevete, pardon, informări secrete și strict secrete: biocidul genocid.