În numele României și al Guvernului României, Ciolacu s-a dus „să se pupe” și să îl susțină pe Netanyahu care este acuzat de crime de război și crime împotriva umanității comise pe teritoriul statului Palestina (în Fâșia Gaza) cel puțin din 8 octombrie 2023, iar procurorul Curții Penale Internaționale a depus cerere de mandat de arestare împotriva acestuia, la 20 mai 2024.
Două conflicte armate în derulare între patru popoare.
Dubla măsură cu care sunt „tratați” de reprezentanții în funcție ai statului român cei care comit crime de război și crime împotriva umanității
Cu privire la ce s-a întâmplat în ambele zone de conflict, există la Curtea Penală Internațională dosare deschise pentru crime de război și crime împotriva umanității. Ambele dosare sunt deschise demult, nu de când au început conflictele în derulare.
Dosarul privind Ucraina[1].
„Plângeri” formulate la Curtea Penală internațională începând cu anul 2014.
24 iunie 2024 - se emit mandate de arestare în contextul situației din Ucraina, pentru crime internaționale comise cel puțin începând cu 10 octombrie 2022 până la cel puțin 9 martie 2023, impotriva:
Plângeri formulate la Curtea penală Internațională începând cu anul 2015.
1 ianuarie 2015 - plângere depusă de Statul Palestina crime comise „pe teritoriul palestinian ocupat, inclusiv Ierusalimul de Est, din 13 iunie 2014” (sfera teritoriala a investigației cuprinde si Gaza și Cisiordania, conform deciziei Camerei preliminare I din 05 februarie 2021).
Potrivit declarației, din 20 mai 2024, a procurorului Curții Pénale Internaționale care a formulat Cereri de mandate de arestare în situația din statul Palestina[4]:
Biroul meu susține că crimele de război presupuse în aceste cereri au fost comise în contextul unui conflict armat internațional între Israel și Palestina și al unui conflict armat neinternațional între Israel și Hamas (împreună cu alte grupuri armate palestiniene) care se desfășoară în paralel. Susținem că crimele împotriva umanității acuzate au fost comise ca parte a unui atacvpe scară largă și sistematic împotriva populației civile palestiniene, în conformitate cu politica statului. Aceste crime, în evaluarea noastră continuă până în zilele noastre.
Biroul meu susține că dovezile pe care le-am colectat, inclusiv interviuri cu supraviețuitori și martori oculari, materiale video, foto și audio autentificate, imagini prin satelit și declarații de la presupusul grup de făptuitori, arată că Israelul a deposedat în mod intenționat și sistematic populația civilă în toate părțile Fâșiei Gaza de obiecte indispensabile supraviețuirii umane.
Efectele utilizării foametei ca metodă de război, împreună cu alte atacuri și pedepse colective împotriva populației civile din Gaza sunt acute, vizibile și larg cunoscute și au fost confirmate de mai mulți martori intervievați de biroul meu, inclusiv local și internațional. medicii medicali. Acestea includ: malnutriția, deshidratarea, suferința profundă și un număr tot mai mare de decese în rândul populației palestiniene, inclusiv bebeluși, alți copii și femei.
Foametea este prezentă în unele zone din Gaza și este iminentă în alte zone. După cum a avertizat secretarul general al ONU António Guterres în urmă cu mai bine de două luni, „1,1 milioane de oameni din Gaza se confruntă cu foamete catastrofală - cel mai mare număr de oameni înregistrat vreodată - oriunde și oricând” ca urmare a unui „dezastru în întregime provocat de om”. Astăzi, Biroul meu încearcă să-i pună sub acuzare pe doi dintre cei mai responsabili, Netanyahu și Gallant, atât în calitate de co-autori, cât și ca superiori, în conformitate cu articolele 25 și 28 din Statutul de la Roma.
Israelul, ca toate statele, are dreptul să ia măsuri pentru a-și apăra populația. Acest drept, totuși, nu absolvă Israelul sau vreun stat de obligația de a respecta Dreptul Internațional Umanitar. În ciuda oricăror obiective militare pe care le-ar putea avea, mijloacewle pe care Israelul le-a ales pentru a le atinge în Gaza - și anume: cauzarea intenționată a morții, înfometarea, suferințe mari și vătămarea gravă a corpului sau a sănătății populației civile - sunt criminale.
De anul trecut, la Ramallah, Cairo, în Israel și în Rafah, am subliniat constant că dreptul internațional umanitar cere Israelului să ia măsuri urgente pentru a permite imediat accesul la ajutor umanitar în Gaza la scară largă. Am subliniat în mod special că foametea ca metodă de război și refuzul ajutorului umanitar constituie infracțiuni ale Statutului de la Roma. Nu aș fi putut fi mai clar.
După cum am subliniat în mod repetat în declarațiile mele publice, cei care nu respectă legea nu ar trebui să se plângă mai târziu, atunci când Biroul meu ia măsuri. A venit ziua aceea.
Prezentând aceste cereri de mandate de arestare, Biroul meu acționează în conformitate cu mandatul său în temeiul Statutului de la Roma. La 5 februarie 2021, Camera preliminară I a decis că Curtea își poate exercita jurisdicția penală în situația din statul Palestina și că sfera teritorială a acestei jurisdicții se extinde la Gaza și Cisiordania, inclusiv Ierusalimul de Est. Acest mandat este în curs de desfășurare și include escaladarea ostilităților și a violenței începând cu 7 octombrie 2023. Biroul meu are, de asemenea, jurisdicție asupra infracțiunilor comise de cetățenii statelor părți și de resortisanții statelor care nu sunt părți pe teritoriul unui stat parte.
Cererile de astăzi sunt rezultatul unei investigații independente și imparțiale a Biroului meu. Ghidat de obligația noastră de a investiga în mod egal probele incriminatoare și exoneratoare, Biroul meu a lucrat cu minuțiozitate pentru a separa afirmațiile de fapte și pentru a prezenta cu sobru concluziile bazate pe dovezi Camerei preliminare.
Ca o garanție suplimentară, am fost, de asemenea, recunoscător pentru sfatul unui grup de experți în drept internațional, un grup imparțial pe care l-am convocat pentru a sprijini analiza probelor și analiza juridică în legătură cu aceste cereri de mandat de arestare. Panelul este compus din experți cu o reputație imensă în dreptul internațional umanitar și în dreptul penal internațional, inclusiv Sir Adrian Fulford PC, fost Lord Judecător de Apel și fost judecător al Curții Penale Internaționale; baroneasa Helena Kennedy KC, președinte al Institutului pentru Drepturile Omului al Asociației Internaționale a Avocaților; Elizabeth Wilmshurst CMG KC, fost consilier juridic adjunct la Biroul de Externe și Commonwealth al Regatului Unit; Danny Friedman KC; și doi dintre consilierii mei speciali – Amal Clooney și Excelența Sa judecătorul Theodor Meron CMG. Această analiză de experți independenți a susținut și a consolidat cererile depuse astăzi de biroul meu. De asemenea, am fost recunoscător pentru contribuțiile unui număr de consilieri speciali ai mei la această revizuire, în special Adama Dieng și profesorului Kevin Jon Heller.
Astăzi subliniem încă o dată că dreptul internațional și legile conflictelor armate se aplică tuturor. Nici un soldat de infanterie, nici un comandant, nici un lider civil – nimeni - nu poate acționa cu impunitate. Nimic nu poate justifica privarea intenționată a ființelor umane, inclusiv a atâtor femei și copii de nevoile de bază necesare vieții. Nimic nu nu poate justifica luarea de ostatici sau țintirea civililor.
Judecătorii independenți ai Curții Penale Internaționale sunt singurii arbitri cu privire la îndeplinirea standardului necesar pentru emiterea mandatelor de arestare. În cazul în care îmi acceptă cererile și eliberează mandatele solicitate, voi lucra îndeaproape cu grefierul în toate eforturile de a reține persoanele menționate. Contez pe toate statele părți la Statutul de la Roma să preia aceste cereri și decizia judiciară ulterioară cu aceeași seriozitate pe care au dat-o în alte Situații, îndeplinindu-și obligațiile care le revin în temeiul Statutului. Sunt, de asemenea, pregătit să lucrez cu părți care nu sunt state părți în urmărirea noastră comună de responsabilitate.
În acest moment, este esențial ca Biroul meu și tuturor părților Curții, inclusiv judecătorilor independenți, să li se permită să își desfășoare activitatea în deplină independență și imparțialitate. Insist că toate încercările de a împiedica, intimida sau influența în mod impropriu funcționarii acestei Curți trebuie să înceteze imediat. Biroul meu nu va ezita să acționeze în conformitate cu articolul 70 din Statutul de la Roma dacă o astfel de conduită continuă.
Rămân profund îngrijorat de acuzațiile în curs și de dovezile emergente ale crimelor internaționale care au avut loc în Israel, gaza și cisiordania.
Ancheta noastră continuă. Biroul meu promovează linii de anchetă suplimentare multiple și interconectate, inclusiv în ceea ce privește rapoartele de violența sexuală în timpul atacurilor din 7 octombrie și în legătură cu bombardamentelepe scară largă care au cauzat și continuă să provoace atât de multe decese, răni .i suferințe, civililor din Gaza. Îi încurajez pe cei cu informații relevante să contacteze biroul meu și să trimită informații prin OTP Link .
Biroul meu nu va ezita să depună noi cereri pentru mandate de arestare dacă și atunci când considerăm că a fost atins pragul unei perspective realiste de condamnare. Îmi reînnoiesc apelul pentru ca toate părțile din conflictul actual să respecte legea acum.
De asemenea, doresc să subliniez că principiul complementarității, care se află în centrul Statutului de la Roma, va continua să fie evaluat de către Oficiul meu pe măsură ce luăm măsuri în legătură cu presupusele crime și presupușii autori enumerați mai sus și vom merge mai departe cu alte linii de anchetă. Cu toate acestea, complementaritatea necesită o amânare a autorităților naționale numai atunci când acestea se angajează în procese judiciare independente și imparțiale care nu îi protejează pe suspecți și nu sunt o falsă. Necesită investigații amănunțite la toate nivelurile care abordează politicile și acțiunile care stau la baza acestor aplicații.
Astăzi, să fim clari cu privire la o problemă de bază: dacă nu nhe demonstrăm disponibilitatea de a aplica legea în mod egal, dacă este văzută ca fiind aplicată selectiv, vom crea condițiile pentru prăbușirea ei. Făcând acest lucru, vom slăbi legăturile rămase care ne țin împreună, legăturile stabilizatoare dintre toate comunitățile și indivizii, plasa de siguranță la care se uită toate victimele în vremuri de suferință. Acesta este adevăratul risc cu care ne confruntăm în acest moment.
Acum, mai mult ca niciodată, trebuie să demonstrăm în mod colectiv că dreptul internațional umanitar, baza fundamentală pentru comportamentul uman în timpul conflictului, se aplică tuturor persoanelor și se aplică în mod egal în situațiile abordate de Oficiul meu și de Curte. Așa vom demonstra, în mod tangibil, că viețile tuturor ființelor umane au valoare egală”[5].
In condițiile astea, Ciolacu s-a dus să îi spună lui Netanyahu că îl susține, IN NUMELE ROMÂNIEI și al GUVERNULUI ROMÂNIEI[6].
Aranjament grafic - I.M.
---------------------------------------
[1] https://www.icc-cpi.int/situations/ukraine
[2] https://www.icc-cpi.int/.../2017.../2017-otp-rep-PE_ENG.pdf - https://www.icc-cpi.int/.../2020-PE/2020-pe-report-eng.pdf
[3] https://www.icc-cpi.int/palestine
[4] https://www.icc-cpi.int/.../2017.../2017-otp-rep-PE_ENG.pdf - https://www.icc-cpi.int/.../2020-PE/2020-pe-report-eng.pdf
[5] https://www.icc-cpi.int/.../statement-icc-prosecutor...
[6] https://www.digi24.ro/.../marcel-ciolacu-a-fost-primit-de...