
Dacă mai pune cineva la îndoială existenţa acestor grozăvii, îl readuce cu picioarele pe pământ acelaşi personaj Beranger: „Tinerii? Se uită la televizor, se distrează la jocurile mecanice. Dansează în discoteci. Zac în baruri. Fac sex în grup. Se droghează...Dar cel mai mult le place să nu facă nimic. Societatea lor e atomizată. Şi perfect anarhică. Nimeni n-ascultă de nimeni. Din instituţiile statului au rămas numai firmele. Ei fac tot ce le trece prin cap. În numele libertăţii şi democraţiei!". Unul dintre exponenţii lumii interlope „rinocerizate", personajul Jean, recunoaşte, în dialogul său cu Beranger, că a ajuns să trăiască în grotele vieţii şi societăţii de frică, pentru că toţi cei ca el sunt puternici, sunt milioane, afirmaţia lui fiind încă un argument al autorului de a ne convinge că societatea e dezaxată, lipsită de apărare, căzută în mâna „rinocerilor", singurul ei apărător rămânând personajul Beranger, dotat cu armă şi muniţii, dar şi acestea pe sfârşite. Până şi Godot, un fel de Creator sosit în misiune de binefacere pe Terra, se întreabă dacă se mai poate face ceva, şi îşi manifestă scepticismul afirmând: „Lucrurile ameninţă să treacă de punctul critic. În curând, nimic nu va mai putea fi controlat. Cine şi ce i-ar mai putea întoarce din drum pe nemernicii ăştia?! Ce creaturi terifiante!"
În finalul piesei, Doru Moţoc lasă să se întrevadă o undă de speranţă prin replica lui Beranger: „În ce mă priveşte, rostul meu e ca, orice s-ar întâmpla în lume, să nu ajung rinocer. Să rămân om." Şi de ce nu i-am da crezare maestrului Doru Moţoc? Filozoful antic grec de origine tracă, Socrate, a spus înainte de a închide ochii pentru totdeauna: „În fiecare om sălăşluieşte un soare, totul e să-l lăsăm să ardă!". Să fim încrezători aşadar că soarele nostru arde şi va arde veşnic de-acum înainte.