Dacă Baronul Münchausen s-ar preumbla astăzi prin Cetatea lui Bucur, ar rămâne perplex în faţa imaginilor Capitalei şi a celor de pe sticla televizoarelor. Dacă ar fi dus cu izoleta în carantină, nu „asasinul de serviciu” SARS CoV-2 i-ar putea pune viaţa în pericol, ci incompetenţa, ticăloşia şi prostituţia clasei politice „nedistanţate social” care se plimbă liberă pe străzi în loc să fie „carantinate” în aşezăminte de maximă siguranţă pentru bolnavii psihici. Ar amuţi în faţa minciunilor şi abuzurilor chiriaşului de la Cotroceni, în faţa rătăcirilor mentale ale dirijorului orchestrei de mandoline, care emană aerosoli alcoolizaţi în cabinetul de la Palatul Victoria, în faţa fără-de-legilor emise de firma clientelară „Parlamentul României şi asociaţii” şi ridicate la rang de poruncă generală.

Dezamăgit că actualul şef oficial al statului român l-a detronat ca Rege al Mincinoşilor, Münchausen n-ar mai avea de ales. Ar încăleca ghiuleaua, ar evada din carantină după care... pe-aci ţi-e drumu’, nu înainte de a propune rebotezarea Palatului Cotroceni - „Casa fantomei din Spessart”, după titlul filmului nemţesc din anii ’60, în ton cu originea coloniştilor germanici ai secolului al XII-lea, abandonaţi pe meleagurile transilvane. Sediului Guvernului i se potriveşte firma „Hanu’ lu’ Manuc”, fiindcă acolo se bea fără mască şi se fumează la vedere, ca la o cârciumă din Ferentari, precum în poza de scandal cu premierul Ludovic Orban, vicepremierul Raluca Turcan, ministrul Transporturilor Lucian Bode, ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, ministrul Economiei Virgil Popescu, șeful Cancelariei Guvernului Ionel Dancă, ministrul Agriculturii Adrian Oros, pastorul baptist, Ben Oni Ardelean şi care-or mai fi fost la bairam. Pentru o asemenea ispravă,  într-o „ţară civilizată”, premierul şi miniştrii în cauză ar fi fost obligaţi să-şi prezinte imediat  demisiile, dar în România KWI-stă... „merge şi-aşa!”. Sediului Parlamentului i s-ar potrivi firma „Şatra”, unde „eroii” alegorici din „Ţiganiada” lui Ion Budai Deleanu se bat cap în cap.

Susţinut de Mutti pe ducă şi de prea întunecaţii „Iluminaţi”, aruncătorul de paltoane, robotu’-rebut al unei linii de asamblare defecte, se autoprezintă pe fundalul Marelui Circ Pandemic, visând cu ochii deschişi să devină personaj principal al dictaturii personale. Îşi doreşte cu disperare propria-i „reîncarnare” în fantoma junkerului prusac Otto von Bismark, pentru a-i bântui pe români de-a lungul secolelor în propria lor ţară. Spre fericirea acestora din urmă şi spre ghinionul lui, dorinţa e doar în capul posesorului. Ridicola caricatură a „pumnului de fier cu mănuşă de catifea” se reduce la statura unui clovn de mari dimensiuni, ce-şi arată public fasolea, numai potrivit pentru aşezăminte speciale, cu staţionări alternative la Jilava sau Rahova. Apariţiile publice, ca personaj principal în toate spectacolele de circotecă, puse pe scena cotidiană din ultimii şase ani, au evidenţiat - pas cu pas - sclipitoarea sa „inteligenţă” asimptomatică, alimentată repetitiv şi diabolic cu supradoza cotidiană  de infatuare.

Exemplul recent al comportamentului antiromânesc al acestui exemplar malefic, aflat pe un loc nepotrivit, îl constituie actul de sfidare a tuturor românilor, comis în Ziua Învierii Domnului şi a Zilei Eroilor Neamului Românesc, acela de a interzice pentru prima dată în istorie slujba religioasă ortodoxă întru cinstirea eroilor-martiri, căzuţi sub Tricolor. Gestul incalificabil îşi găseşte justificarea deplină în cel puţin două argumente: nu apar’ine acestui neam şi nici Creştin Ortodox nu e. Nimic nu i se potriveşte mai bine acestui intelligent asimptomatic antiromân decât catrenul lui Radu D. Rosetti: „Toate capetele-n lume,/ Au produs ceva în viaţă/ Numai capul dumnitale/ N-a produs decât mătreaţă”.

Şi mătreaţa nu-i atât de dăunătoare ca scurtcircuitarea sinapselor (desigur, doar în cazul în care ele există!)... Oricum, locul personajului nu este „acolo” unde se află acum!

Aranjament grafic - I.M.